Welkom bij
Artikel 7. De door de leden te betalen entree-gelden en de jaarlijks contributie worden op de Algemene Ledenvergadering vastgesteld. Ereleden betalen geen contributie.
Artikel 8. Bezwaren, opmerkingen of voorstellen moeten door de leden schriftelijk bij de secretaris worden ingediend. De secretaris is verplicht het bezwaar, de opmerking of het voorstel in de eerstvolgende bestuursvergadering ter tafel te brengen.
Artikel 9. Het bestuur bestaat uit een voorzitter, secretaris en penningmeester. Zo mogelijk nog twee bestuursleden, waarvan één de voorzitter is van de Technische Commissie. Aftreden geschiedt volgens een daatoe opgesteld rooster. De voorzitter en de secretaris kunnen niet gelijktijdig aftreden.
Artikel 10. De Technische Commissie is o.a. belast met: 1. Het zorgen van een stipte nakoming van het Reglement van de Technische Commissie. Dit reglement is vastgesteld door de ledenvergadering; 2. De organisatie van de jaarlijkse drives en leiding hiervan; 3. De organisatie, uitvoering en leiding van de onderlinge competities.
Artikel 11. Voor vacatures in het bestuur kunnen door het bestuur één of meerdere kandidaten worden gesteld. De leden hebben het recht tegenkandidaten te stellen. De namen van de kandidaten, die door minstens drie leden worden gesteld, dienen uiterlijk vóór aanvang van de ledenvergadering waarin de verkiezing zal plaatsvinden, ingediend te worden bij de secretaris. De convocatie voor een ledenvergadering dient uiterlijk zeven dagen tevoren te worden verzonden.
Artikel 12. Het bestuur heeft de volgende taken: 1. De voorzitter leidt de vergadering en heeft in de eerste plaats te zorgen voor de stipte nakoming van het door het Huishoudelijk Reglement bepaalde. Bij afwezigheid van de voorzitter wordt deze vervangen door de vice-voorzitter. De voorzitter dient er voor te zorgen dat alle vergaderingen verlopen volgens de door de secretaris, namens het bestuur, opgestelde agenda. 2. De secretaris heeft het archief onder zijn beheer en is belast met alle administratie, uitgezonderd de financiële. Hij houdt van alle belangrijke stukken een kopie en is belast met de correspondentie. Op elke vergadering houdt hij aantekening van het behandelde en leest de gemaakte notulen voor op de eerstvolgende vergadering of zendt de notulen mee met de convocatie van de vergadering. De notulen, indien zij zijn goedgekeurd, worden door de voorzitter en de secretaris ondertekend. Laatstgenoemde brengt verslag uit aan de jaarlijkse ledenvergadering. De secretaris dient er voor zorg te dragen dat bij elke bestuursvergadering een agenda aanwezig is. 3. De penningmeester is belast met alle financiële administratie. Hij is verplicht zijn boeken en bescheiden aan een door de ledenvergadering te benoemen kascommissie over te leggen en alle gevraagde inlichtingen te verstrekken. Op de Algemene Ledenvergadering legt hij aan de leden verantwoording af van zijn beheer. Hij geeft daarbij verslag van de financiële toestand van de vereniging en dient zijn begroting in voor het komende jaar. 4. De overige leden van het bestuur staan deze bestuursleden bij.
Artikel 13. Geen der bestuursleden mag namens de vereniging financiële verplichtingen aangaan die uitgaan boven de in de begroting opgenomen bedragen.
Artikel 14. Het bestuur kan zich laten bijstaan door tijdelijke commissies. Deze commissies zijn verantwoording verschuldigd aan het bestuur en in principe kan dan ook in elke in te stellen commissie een lid van het bestuur zitting nemen.
Artikel 15. Het bestuur beslist in alle gevallen, waarin dit reglement niet voorziet.
Artikel 16. Ieder lid wordt geacht van de inhoud van dit reglement op de hoogte te zijn en ermee akkoord te gaan.
Artikel 17. Dit reglement is opgemaakt en goedgekeurd op de ledenvergadering.
Artikel 18. 1. In het Huishoudelijk Reglement kan geen verandering worden aangebracht dan door een besluit van de Algemene Ledenvergadering, waartoe is opgeroepen met de mededeling dat aldaar wijziging van het Huishoudelijk Reglement zal worden voorgesteld. 2. Een voorstel tot wijziging geeft de beoogde verandering van de tekst woordelijk aan en ligt gedurende tenminste veertien dagen voor de vergadering voor ieder lid van de Bridgeclub ter inzage. 3. Een besluit tot wijziging vereist een meerderheid van tenminste tweederde van de geldig uitgebrachte stemmen, in een vergadering waarin tenminste tweederde van de leden tegenwoordig of vertegenwoordigd is. Is niet tweederde van de leden tegenwoordig of vertegenwoordigd, dan wordt na die vergadering een tweede vergadering bijeengeroepen, te houden binnen vier weken na de eerste vergadering, waarin over het voorstel zoals dat in de vorige vergadering aan de orde is geweest, ongeacht het aantal tegenwoordige of vertegenwoordigde leden, kan worden besloten, mits met een meerderheid van ten minste tweederde van de geldig uitgebrachte stemmen.
Aldus vastgesteld in de algemene ledenvergadering van: 16 augustus 2012
♠ Welkom bij B.C. Coevorden e.o. Graag stellen wij ons even aan je voor. Wij zijn een...
Privacyverklaring Bridgeclub Coevorden e.o. aangesloten bij de Nederlandse Bridge Bond ...
Je dient lid van deze club te zijn om dit bericht te bekijken. Al lid? Inloggen